Saturday, December 10, 2011

Mak Long Jangan Beli Yang Mahal-Mahal Ya!

Assalamulaikum sahabat ...

Pagi Sabtu yang indah dan tenang. Saya bercuti hari ini. Dok layan cerita Maria Anissa di Astro Prima sambil jari-jemari lincah menari di atas keyboard ni. Semalam dalam sibuk membelek gambar-gambar dalam komputer saya terjumpa gambar cinta hati saya Danish dan Pa. seronok sangat lihat gambar mereka berdua, hilang rasa rindu.

Gambar ni ditangkap selepas sahaja saya beli Ultraman untuk mereka. Birthday Danish 1 Oktober. Saya tanya pada Danish sama ada nak kek atau hadiah. Danish kata dia nak Ultraman. Jadi saya bawa cinta hati saya berdua ni ke Tesco. Dalam pilih punya pilih, akhirnya inilah yang dipilih oleh mereka berdua patung Ultraman berharga RM59.90. Itu baru satu tapi saya kena beli dua, sebab Danish dan Pa umpama kembar. Kalau beli untuk Danish mesti ada untuk Pa begitu juga sebaliknya. So berpeluh jugalah saya mengeluarkan duit hampir Rm120.00.

Saya teringat dialog saya pada Pa, 'Pa jangan ambil yang mahal-mahal tau, mak long tak ada duit'. Pa menganggukkan kepalanya. Pas tu bila dia pilih ultraman tu dengan selamba dia kata 'Mak long, jangan ambil yang mahal-mahal ya". Adoiiiiii ... garu kepala jap bila tengok harga .....


Seronoknya adik dan abang dapat Ultraman 


Happy Birthday sayang ....


Aksi ala-ala Ultraman ...


I love your smile Pa


No comments:

Post a Comment