Thursday, October 6, 2011

Stress ... kerana DIA!


Hari ni saya mc. Sakit kepala saya datang kembali. Tak lena tidur dibuatnya, asyik terjaga dan terasa kesakitan yang mencengkam di seluruh urat kepala saya. Dada saya juga sakit. Sebenarnya dah 2 malam perkara yang sama berulang tetapi semalam saya gagah juga pergi kerja, memandu selama 35 minit untuk pergi ke tempat kerja, tetapi bila sampai di tempat kerja denyutan di kepala saya tak hilang-hilang walaupun dua biji panadol telah saya telan.

Mak seperti biasa, bila saya sakit sebegini selalu membebel kat saya. Pertama sikap acuh tak saya dalam menjaga kesihatan. Tak suka makan ubat, tak suka jumpa doktor. Tapi hari ni kerana tak tertanggung rasanya saya pergi juga, dapat 2 hari mc, untuk hari ni dan esok.

Doktor kata saya migrain. Doktor tanya, saya ada stress tak? Hmmm ... bila Dr tanya saya jawab ada, tentang kerja. Tapi saya tahu saya bukannya stress pasal kerja. Faktor utamanya adalah DIA. Sejak berpisah dengan DIA saya terlalu banyak berfikir tentang DIA, menangis kerana DIA, merindui DIA ... memang semuanya membebankan kepala otak saya. Sebenarnya saya dah puas cuba membuang DIA jauh-jauh tapi saya tak dapat lupakannya. Segala yang indah ketika saya bersama dengan DIA sentiasa menerpa di kotak fikiran saya. Bila teringat kesakitan yang diberikannya .... mulalah airmata ini akan menitis. Saya tak tahu berapa lama saya akan pulih, saya dah cuba. Saya banyak dekatkan diri dengan Tuhan, berzikir, membaca yassin untuk ketenangan diri, tetapi saya masih tak dapat lupakannya. Mungkinkah semuanya salah saya kerana masih mengharap DIA datang kembali pada saya? Entahlah .... saya mengharapkan keajaiban .... saya mengharapkan Tuhan mendengar setiap doa saya.

Saya harap mendung hitam dalam hidup saya akan berlalu segera. Saya dah tak tahan sebenarnya menanggung segala beban. Saya jalani kehidupan saya seperti biasa, saya pergi kerja, saya jalankan tanggungjawab saya sebagai anak, sebagai cucu, saya tersenyum, saya ketawa, saya makan, tidur dan sebagainya tetapi jauh disudut hati saya saya menderita. Luka dijari nampak berdarah, tapi luka dihati tak siapa yang tahu. Sakitnya tidak tertahan rasanya .... hanya air mata peneman setia ... hanya blog ini saja sebagai curahan rasa ... 

2 comments:

  1. "Cinta suatu yang indah, cinta boleh buat kita gundah, cinta buat hati berdarah dan cinta jua boleh membawa kesalan yang tak sudah"

    honey hrp akak kuat utk melalui saat2 begini..
    love u so much...

    ReplyDelete
  2. terima kasih honey atas advice honey
    akak akan cuba ...

    ReplyDelete