Tuesday, May 24, 2011

Birthday Mak

Bangun pagi-pagi saya dah ucapkan selamat hari jadi kat mak. Siap buat lawak kat mak lagi, 'hmmm hari ni hari jadi mak, apa hadiah mak nak bagi kat saya?' ^_^ Mak gelak lagi sambil kata 'patutnya hari jadi mak, kamulah yang bagi mak hadiah untuk mak'.

Apa hadiah yang patut saya berikan kali ni untuk mak? Jenuh saya berfikir, setiap tahun saya akan belikan mak baju atau beg tangan atau pun tudung. Kali ni aper yer? Baru-baru ni sempena hari ibu, saya dah hadiahkan mak handset. Kasihan juga kat mak bila lihat dia masih menggunakan telefon lama, bateri kadang-kadang berfungsi dengan baik, kadang-kadangkala tidak.

Balik dari main squash dengan bb, saya ajak bb ke Tesco. Kononnya nak beli kek. Tapi bila tengok kek kat situ, rasa tak menarik pula. Bila difikirkan lagi, saya duduk berdua dengan mak, sure kek yang sebiji tu pasti saya akan habiskan kalau ada di peti ais. Makin tembamlah saya nanti. Akhirnya fikir-fikir punya fikir, tanda ikhlas saya ialah belanja mak makan kfc (bungkus bawa balik) dan dua potong kek. Satu untuk mak dan satu lagi untuk saya. 

Dalam kereta saya dah pesan kat mak, jangan masak malam ni sebab malam ni kita makan ayam kfc, cuma masak nasi untuk kucing saya jer. Sampai saja rumah, saya nyanyi beberapa baris lagu 'happy birthday' dan kemudian saya dan emak pun menjamu selera. Hmmm ... lama sudah tak makan ayam kfc, sedap pulak rasanya. Rasa macam nak lagi, mujur tengah diet ... hehe

Apa-apa pun saya rasa bahagia hari ni kerana saya berjaya membuat mak saya tersenyum bahagia hari ini. Saya kenal sangat perasaan hati mak, saya tahu sedikit sebanyak apa yang tersimpan dihati seorang ibu. Bukan hadiah permata yang diingininya, cuma sekadar ingatan dan perhatian dari anak-anaknya. "Mak, terima kasih untuk apa yang mak beri. Sokongan dan segala nasihat. Tanpa mak, saya memang tak mampu berdiri untuk meneruskan kehidupan ini. I LOVE YOU'.

Ini baki dua potong kek yang dibeli. Baru makan separuh, terlupa lak belum tangkap photo. ^_^

No comments:

Post a Comment