Tuesday, May 24, 2011

Main Squash

Hari ni hari kedua saya bermain squash. Letihnya tak terkira. Sebenarnya saya tak reti sangat nak main permainan ni, tak ternah terlintas pun difikiran saya untuk bermain permainan ini. Tetapi disebabkan tahun lepas, kawan-kawan saya, beria-ria mengajak saya bermain, jadi saya cubalah. Itulah pertama dan terakhir, pas tu saya tak sentuh lagi raket squash tu walaupun dipujuk dan dirayu oleh kawan-kawan saya.

Tapi kali ni saya sendiri yang rela hati nak bermain. Main tu tak reti, dah rasa macam main badminton pun  ader. Asyik tunggu bola pun satu, nak berlari malas. Semalam aderlah beberapa anak murid tengok saya dan kawan saya bermain, bukan main seronok mereka tengok saya bermain. Gelak sakan bila saya lintang pukang kejar bola terlanggar dinding ... adoi malunya ... tapi nak buat cam mana  ter accident ... hehe. Saya siap warning lagi kat budak-budak tu, jangan gatai-gatai nak tangkap gambar masuk facebook, siap saya kerjakan kalau saya tahu ^_^ 

Apa mimpinya saya main squash ni? Sebenarnya saya ada sasaran dan matlamat saya sendiri. Tetapi buat masa dan ketika ini biarlah semuanya menjadi RAHSIA. If berjaya pasti saya akan kongsikan di sini. Insya Allah, kalau panjang umur saya. Ikutkan kata hati memang saya melas. Ialah jadual saya agak penuh juga semester ni. Kelas pagi hingga petang ngajar, lepas ngajar nak main squash lagi. Malam pula nak kena study untuk kuliah esok, prepare power point atau nota students, dan kena fikirkan aktiviti kelas tutorial. Memang dah tak lalu dah badan. Tapi saya mesti semangat dan semangat. Malaysia Boleh! Saya juga Boleh! ^_^

No comments:

Post a Comment