Tuesday, November 29, 2011

Awak Suka Saya Tak?



Hari ni dapat kiriman novel dari sahabat baik saya semasa di universiti dahulu "Awak Suka Saya Tak?". Kalau lihat dari tajuk bagi saya tidak ada apa-apa yang menarik tentang novel ini. Tetapi saya tahu kalau sahabat saya beria-ia menyuruh saya membacanya dan sanggup membelikannya utk saya, sudah pasti ada yg istimewa tentang novel ini. Tambahan pula sahabat saya ni, bukan penggemar novel Melayu, hanya meminati novel berbahasa Inggeris. Katanya, bila baca 3 muka surat saja sudah membuat kita rasa ingin membaca dan membaca lagi. 

Saya baru membaca hingga bab 6. Kisah yang sarat tentang kasih sayang. Kisah cinta pada agama. Dengan kasih sayang Allah,  tiada yang mustahil ....

‎"Awak Suka Saya Tak?

Kisah tentang kasih sayang di antara Hilman Yong, kacukan Korea-Amerika-Cina dan Intan Zulaikha. Mereka sangat berbeza tetapi kerana perbezaan itulah mereka berjodoh. Namun, apakah kesudahan jodoh mereka apabila Hilman Yong, seorang yang baru mengenali Islam lebih mencintai Islam daripada Intan Zulaikha yang sememangnya dilahirkan Islam"

Walaupun saya belum membaca novel ni habis tetapi dari 6 bab terawal saya baca, saya tahu novel ini benar-benar istimewa. Novel setebal 1056 muka surat boleh didapatkan di MPH dengan harga RM35. Tapi saya dapat secara percuma ^_^. Terima kasih Wa ... amat-amat dihargai.

Petikan Novel: Awak Suka Saya tak?

"Saya cuma mahu awak berjanji yang awak akan sentiasa mempercayai saya, sentiasa di sisi saya, mendengar saya....jangan ada sedikit pun rasa ragu-ragu. Sentiasa di samping saya ketika susah atau senang, baik atau buruk....sentiasa menyokong saya dengan sepenuh hati awak....."

Di antara dialog Hilman kepada Intan yg saya suka : "Cinta ialah memelihara dan menjaga kesucian wanita yang saya suka. Saya tidak akan menyentuhnya selagi dia belum sah menjadi isteri saya." ayat yg wajib dipegang tak kira teruna atau dara dalam nilai2 moral yg semakin runtuh hari ini.. DENGAN KASIH SAYANG ALLAH, TIADA YANG MUSTAHIL....


No comments:

Post a Comment