Wednesday, October 20, 2010

Pain and Success

EVERY PAINFULL STORY HAS A SUCCESSFULL ENDING... Dalam setiap episod bahagia itu pasti melalui saat suka dukanya. Saya juga begitu. Bukan mudah untuk saya mengecapi kebahagiaan. Banyak episod suka, duka, tawa, tangis yang terpaksa saya harungi. Moga saya akan kuat dan tabah. Setiap ujian yang diberi oleh Allah pasti ada hikmahnya. Allah yang Maha Berkuasa, Pencipta seluruh alam ini dan Allah yang Maha Mengetahui. Kalau inilah dugaan yang terpaksa saya harungi, saya akan cekalkan diri. Allah sentiasa menguji insan-insan yang disayanginya kerana nak tengok betapa sabarnya kita menempuhi ujian-Nya.

ACCEPT THE PAIN AND GET READY FOR THE SUCCESS.. Kalau kita kata kita menderita, sebenarnya di luar sana banyak lagi yang lebih menderita dari kita. Jadi, jangan merungut atau mengeluh. Terima semuanya walaupun pahit kerana disebalik kepahitan pasti ada kemanisan. Macam minum kopi juga kan? Tak ada gula, pasti pahit rasanya. Saya terima semuanya andai ini adalah yang terbaik buat saya. Saya redha. Saya akan terus berjuang dan berjuang hingga sampai satu tahap langkah saya terhenti kerana di situlah letaknya takdir saya.

No comments:

Post a Comment