Wednesday, January 26, 2011

Jalan-Jalan, Pas Tu Makan ... ^_^


Bila dah penat nonton wayang, apa lagi kami berempat menyinggah kat Food Court di Jaya Jusco. Food Court sini memang sentiasa penuh. Terpaksa berpusing, berpusing dan pusing banyak kali untuk mencari tempat duduk.

Ialah mana tak ramainya, Jusco ni memang salah satu tempat tumpuan masyarakat di Ipoh untuk membeli belah. Kalau bukan kerana nak tengok wayang, jangan haraplah saya akan datang ke Jusco. Susah nak cari tempat meletak kenderaan, disebabkan bilangan pengunjung yang ramai.

Oh ya, bercakap pasal makan, terus terang hari tu saya teringin sangat nak makan ala barat. Hmmm ... seperti gambar di atas. Menarik tak? Agak-agak sedap tak? hehe ... Memang terus terang saya katakan, tak sedap langsung. Rugi RM 10 saya. Makan nasi goreng agaknya lagi sedap. Huhhh!! Merungut saya lagi. Tak tahu bersyukur langsung. Hmmm.... maaf ...


Bb, memilih menu di atas, claypot chicken rice. Memang kegemaran Bb. Bukan Bb saja, saya juga menggemari makanan ini. Nampak sedap kan???


Erna dan Tommy memilih untuk makan mee wantan. Pasangan dua sejoli yang tak dapat dipisahkan. Opsss gosip .... ampun Erna ... hehe ... actually kami berempat memang kawan baik dah bertahun-tahun lamanya.


Donut ni Tommy yang belanja. Memang harus dipuji, memang sedap hingga menjilat jari. Saya makan seketul sahaja. Terlalu kenyang. Lagipun saya memang tengah dalam usaha untuk menurunkan berat badan. Jadi hanya leh pandang jer, cuci mata. tak leh makan banyak-banyak.

Dalam tak sedap pun habis juga ... hehe ... tu laaa manusia tak pernah sunyi dari nak merungut. Tapi sebenarnya satu sikap saya ialah saya tidak suka membazir. Suka atau tidak, sedap atau tidak saya makan juga ...
Bb pun tak habis, tak lalu katanya. Tak sedap. Sekarang susah nak cari claypot chicken rice yang sedap tu. Mana-mana saya pergi pun tetap sama. Berbeza sekali dengan dulu.
Waduhhh ... waduhhh ... kalau dilihat dari segi pinggannya, sudah pasti menyelerakan. tak tinggal sebutir pun hehe ....
Patung arnab kat ruang legar Jusco. Cantik. Sebenarnya dipersekitaran Jusco telah dihiasi dengan tema-tema Tahun Baru Cina. Ialah sudah hampir menjelang tiba. Tahun ni tahun arnab.

No comments:

Post a Comment