Wednesday, January 26, 2011

Tak Sihat Lagi

Tiba-tiba saya demam ...
Sakit perut saya masih belum hilang deman pula datang ...
Mungkin deman ini kerana saya tidak tahan menanggung sakit perut sejak malam kelmarin.

Apa puncanya???

Semalam saya keluar dengan mak dan mak cik ke Tesco. Beli barang-barang keperluan dapur. Di sebabkan hari sudah lewat, saya, mak dan mak cik singgah makan di Tesco. Menu pilihan saya adalah sizzling mee. Mak dan mak cik makan mee goreng. Sizzling mee tu boleh tahan sedapnya, tetapi ini mungkin kesilapan saya. Pantang nampak cabai. Saya gaulkan terlalu banyak cabai burung dengan sizzling mee saya. Memang pedas sangat, tapi saya tetap makan hingga habis.

Sampai di rumah, tak sampai 2 jam pun, perut saya memulas. Sakit perut yang teramat sangat. Malam tu saya tak leh tidur. Perut memang dah dilumurkan dengan minyak angin. Akhirnya saya telan panadol dan saya tidur dalam kesakitan.

Hari ni sakit saya berkurangan, tetap sesekali sakitnya datang. Sejak akhir-akhir ini saya begitu sensitif dengan penyakit. Silap sikit, silap jer makan pasti akan sakit. Ni tiba-tiba badan naik panas, kepala berdenyut-denyut. Saya bawa diri saya untuk memejamkan mata, tetapi pusing kanan pusing kiri mata saya masih tidak tertutup lagi. Saya tak berani nak makan ubat. Saya takut tertidur. Sebentar lagi saya kena ambil mak pulang dari kerja. Lepas tu kena bawa kereta ke workshop. Kereta saya buat hal lagi. Pening kepala memikirkan masalah kereta juga.

No comments:

Post a Comment