Monday, January 24, 2011

Selamat Malam

Akhirnya selesai juga saya menyiapkan semua kerja-kerja saya. Mulai saat ini saya boleh berehat sepuas-puasnya sehingga semester start semula dipertengahan bulan Februari. Semester akan datang jadual saya padat. Jam mengajar 25 jam seminggu belajar dicampur lagi dengan waktu consultation. Kalau nak dikira, semester akan datang, saya akan bertapa di office dari jam 9 pagi hingga 5 dan mungkin ada waktunya akan balik sehingga mencecah jam 7. Harap-harap tak adalah yang balik jam 7. Saya lebih suka kelas bermula di awal pagi dan habis petang dan bukannya lewat petang. Tapi bila difikirkan juga, bagus juga jadual saya penuh. Sekurang-kurangnya saya boleh melupakan sedikit masalah saya dan sekaligus saya boleh mengurangkan waktu saya melayari fb di rumah. sekarang ni pun saya dah kurang sedikit. Cuma layan games sahaja. Dan saya harap saya boleh kurangkan lagi.

Hari ni saya keluar bersama-sama rakan sekerja saya di kolej lama. Hmmm ...sangat-sangat gembira. Bb, dan Tommy sekarang bekerja dengan saya di tempat yang sama. Cuma Erna, di tempat lain. Pertemuan tadi mengimbas kembali zaman kami bekerja di kolej lama. walaupun kolej kecil, tetapi kami umpama satu keluarga yang bahagia. Sering bersama seperti belangkas. Dan yang penting kami kongsi suka dan duka kerja di situ. Terutama sekali bila pergi buat marketing di tengah panas, dikejar anjing yang besar .... aduhhhh ... cat-mengecat bangunan ... hahaha ... dah rasa jadi macam tukang cat jer masa tu. Tapi alhamdulillah walaupun ada sedikit rungutan buat kerja seperti tu, tapi semuanya kami lakukan bersungguh-sungguh. Banyak sebenarnya yang saya dan lalui dengan teman-teman saya di tempat kerja lama. Apa-apa pun semuanya memberi kekuatan kepada kami. Mana ada kerja yang senang bukan?

Oh ya ke mana saya pergi dengan teman-teman saya tadi? Sebenarnya kami berempat menonton wayang "Khurafat" yang digembar-gemburkan menyeramkan dan telah mengutip kutipan 4 juta dalam tempoh seminggu (kalau tidak silap saya, kalau salah tolong maafkan). Esok saya akan ulas tentang cerita tersebut. Sekarang saya tak lalu, mata saya dah mengantuk. Sudah berair menahan ngantuk. Best ke citer tu? Seram ke citer tu? Tunggu esok yer (actually sekarang pun dah jam 1.09 pagi). 

Saya stop sini dulu. Jumpa lagi. Salam sayang. Assalamualaikum dan Selamat Malam.

No comments:

Post a Comment