Saturday, January 15, 2011

Persiapan ke Grik

Assalamualaikum ...

Hari Sabtu yang tenang. Cuaca agak panas hari ni. Hari ini saya dan keluarga akan pergi ke Grik, rumah adik perempuan dan cinta hati saya yang bertiga itu.

Sejak dari pagi sebenarnya saya telah bersiap-siap. Actually sekarang ni pun saya dah siap. Cuma tunggu emak sahaja yang tengah berkemas. Maklumlah, mak baru pulang dari kerja.

Saya rindu sangat dengan Danish, Pa dan Yaya. Especially my manja, Danish. Dah 2 minggu tidak menatap wajah mereka bertiga. Tambah Danish dah mula pergi ke tadika. Ingin sekali mendengar cerita darinya tentang keadaannya di tadika. Al-maklumlah baru 2 hari ke tadika tempohari, dia dah merengek tak mau pergi. Dua hari dihantar ke tadika dan mengikut ayahnya pulang semula ... hehe ... Danish oh Danish ... mujur lepas dipujuk-pujuk kemudiannya, baru dia nak pergi.

Saya juga ada memujuknya melalui telefon. Suruh dia pergi ke sekolah dan saya berjanji padanya, kalau dia ke sekolah saya akan belikan alat tulis Upin dan Ipin untuknya. So untuk menunaikan janji saya pada dia, semalam saya dan mak pergi ke Tesco. Nasib baik ada. Takut juga kehabisan stok. Untuk Pa pula saya belikan lori mainan untuknya. Malas nak beli hadiah yang sama dengan Danish sebab banyak kali saya beli pensil warna untuknya, tetapi tak sampai sejam semuanya dah hilang entah ke mana. Kali ni saya decide, alat tulis untuk Danish dan lori mainan untuk Pa. Saya turut membeli 2 buku warna untuk setiap seorang. Untuk Yaya, mak long tak ada beli apa-apa.  Yaya kecil lagi. Beli mainan untuk Yaya, umpama beli mainan untuk kedua-dua abangnya. habis dikerja dan dirosakkan oleh abangnya.... hehe ... Yaya terima ciuman mak long jer lah nanti ya.

Alat tulis  untuk Danish (Kotak pensel, pembaris, pensel dan pensel warna) dan juga buku warna.


Alat permainan untuk Pa dengan buku warna.


Opss yang ini apa pula... hehe ... ini adalah kerja-kerja yang terpaksa saya bawa bersama. Kertas jawapan peperiksaan, 3 bungkus sampul surat semuanya. Masa itu emas, di mana saya berada pun saya kena membawanya juga walaupun hanya setakat menanda 5 hingga 10 skrip kertas jawapan. Tarikh untuk menghantar sudah dekat, masih banyak lagi yang perlu disemak. Aduhaiiii ..... ginilah kerja jadi pendidik ... kerja bukan setakat di tempat kerja tetapi semuanya bawa pulang ke rumah. Waktu cuti pun terpaksa juga menyiapkan kerja-kerja. Emmm ... merungut lagi nampaknya saya ni ....

Ok setakat ni dulu entri saya. Emak saya dah siap, moga saya dan keluarga selamat sampai ke destinasi.

No comments:

Post a Comment