Saturday, December 11, 2010

Awangku Sakit


AWANG, kucing kesayangan saya sakit. Sudah beberapa hari dia sakit. Dua hari tidak pulang ke rumah dan semalam dia pulang. Badannya semakin kurus. Lihat photo-photo di atas, gambar-gambar itu saya ambil semalam. Kurus sangat. Sudah melidi badannya. Berbeza dengan dirinya sebelum ini. Saya siapkan tempat tidurnya semalam. Moga tidurnya lena.


Ini ubat AWANG. Sebenarnya ini ubat vitamin. Saya minta pada mak cik saya. Mak cik saya membela kucing-kucing parsi, jadi dia mempunyai keperluan-keperluan kucing. Ubat vitamin ini saya minta, kerana AWANG tidak mahu makan. saya buatkan susu untuk AWANG tetapi dia tak mahu minum Akhirnya saya guna kekerasan, saya ambil sudu suapkan ke mulutnya. Saya bagi dia ubat, paksa dia telan. ^_^ telan juga akhirnya.

Tetapi terus terang saya katakan ubat vitamin kucing ni terlalu kuat bau ubatnya. Kalaulah ubat ini untuk saya, memag sah-sah saya tak makan. Tak lalu. Nak makan panadol pun payah ni kan nak makan ubat, yang saya cium baunya saya nak termuntah.

Wajah-wajah AWANG ketika sihat. Comel! Moga Awangku Sayang cepat sembuh, cepat montel kembali dan kembali cergas berlari ke sana ke mari.

No comments:

Post a Comment