Wednesday, December 15, 2010

Wajah-wajah Baru Pulang


My sister tiba-tiba balik. Sampai lebih kurang jam 10 malam dari Grik. Cinta hati saya yang bertiga tersadai kepenatan. Cuma Yaya sahaja yang masih segar matanya. Sempat juga saya mengambil kamera dan mengambil gambar mereka yang kepenatan. Dan di sini saya kongsikan bersama-sama.
Danish kepenatan. Terbaring lemah. Dalam masa yang sama merajuk dengan saya. Kepulangannya tidak disambut di muka pintu kerana saya tekun mengadap komputer ketika itu. Jenuh saya nak pegang dia, tetapi dia tak mau Bila sebut, 'nanti mak long beli dvd ultraman', baru dia datang kepangkuan saya. Alahai manja mak long.
Wajah Pa yang lemah. Pa demam sebenarnya masa ni. Tubuhnya hangat. Tetapi Pa sempat tersenyum bila saya mengambil gambarnya. "Macam nilah cinta hati mak long".

Yaya juga yang segar bugar matanya. Asyik sekali dia melihat saya yang tak habis-habis menangkap photonya. Suka lihat pipi tembam yaya. 

No comments:

Post a Comment