Saturday, December 18, 2010

Tak sihat



Saya sebenarnya tak sihat ...
Sejak seminggu ni saya sakit tekak dan batuk
Setiap kali saya batuk, pasti dada saya sakit..
Mungkin disebabkan cuaca yang sejuk
Banyak hari saya pulang dalam hujan
Badan saya juga dah tak tahan kena air, terasa sejuk sangat sampai ke tulang
Hari ni saya dah start bersin

Tetapi saya kena teruskan hidup saya seperti biasa, pergi keja walaupun hakikatnya saya tak mampu. Semalam bawa kereta, saya tahu kereta saya banyak ke tengah apabila kepala saya terasa melayang-layang ketika memandu. Saya tahu bahaya. Namun saya bersyukur, saya sampai juga dengan selamat.

Esok saya akan pergi ke Grik. Ambil adik. Suaminya masuk pulau untuk 4 hari. Cinta hati saya yang bertiga tu demam. Jadi mak suruh saya ambil. Kesian juga. Perjalanan dua jam ke Grik, alahai letihnya tetapi untuk cinta hati, saya gagahkan juga. Untuk cinta hati, saya sanggup korbankan apa jua. Mereka nyawa saya, kegembiraan saya, dan kehidupan saya.

No comments:

Post a Comment